جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

محمود مولایی: محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از این تیم جدا شد.

کشتی

او بعد از مسابقات قهرمانی آسیایی قزاقستان به‌دلیل اختلاف با فدراسیون کشتی دیگر در اردوی تیم ملی حضور نیافت و پس از به نتیجه‌ نرسیدن با روسای فدراسیون پست مربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را ترک کرد. پس از این اتفاق، جلسه فوق‌العاده شورای فنی تیم‌های ملی برگزار شد و ناصر نوربخش به‌عنوان مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی منصوب شد. قرار است این مربی در جام جهانی تهران هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را به‌عهده بگیرد.

اکنون این پرسش مطرح است که چرا محمد بنا در آستانه جام جهانی اردوی تیم ملی را ترک کرد؟ موفق‌ترین مربی کاروان ایران در رقابت‌های المپیک لندن که به واسطه درخشش در این رقابت‌ها کشتی فرنگی را از زیر سلطه کشتی آزاد بیرون آورد، خود را برای موفقیت‌های بیشتر در سال93 آماده کرده بود. مردی که با ورودش به کشتی فرنگی تیم ملی را متحول کرد و پس از المپیک لندن، هنگامی که شرایط فدراسیون کشتی را برای ادامه روند موفقیت تیم ملی نامناسب دید از کادرفنی جدا شد.

تیم ملی در المپیک با 3مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی بهترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی را گرفت اما با رفتن بنا کشتی فرنگی بازهم دستخوش تغییرات گسترده شد. طوری که هیچ‌یک از نفرات المپیک لندن در رقابت‌های جهانی بوداپست حضور نداشتند. در غیاب بنا، تیم ملی در رقابت‌های جهانی عملکردی ضعیف‌تر از کشتی آزاد داشت و با 2مدال طلا طالب نعمت‌پور و امیر علی‌اکبری مسابقات به پایان رسید. البته آزمایش دوپینگ علی‌اکبری مثبت اعلام شد تا طلای 120کیلوگرم ایران هم گرفته شود.

پس از مسابقات جهانی سال گذشته و با رفتن خطیب از ریاست فدراسیون کشتی و حضور رسول خادم در پست ریاست فدراسیون بنا هم به تیم ملی کشتی فرنگی بازگشت. او که شرایط را برای همکاری با فدراسیون مناسب می‌دید، پا به خانه کشتی گذاشت اما رفته رفته عرصه برای ادامه همکاری محمد بنا تنگ شد تا او بعد از عنوان سومی تیمش در مسابقات قهرمانی آسیا چاره را در جدایی از تیم ملی ببیند.

محمد بنا که نشان داده در کشتی فرنگی بهترین فرد برای هدایت تیم ملی است، معتقد است که همه امور تیم ملی را در اختیار ندارد. گفته می‌شود او از برخی دخالت‌های رئیس فدراسیون دلخور بود. اینکه به او اجازه نمی‌دادند تا شیوه خودش را برای موفقیت تیم ملی پیاده کند. یکی از این موارد فرایند انتخابی تیم ملی بود که بنا اعتقادی به آن نداشت و رسول خادم حاضر نشد استثنایی برای بنا قائل شود. رسول خادم که با حفظ سمت ریاست فدراسیون در اقدامی غیرمنتظره مربیگری تیم ملی کشتی آزاد را هم به‌دست گرفت حاضر نشد با بنا کنار بیاید. رسول جزینی، دستیار بنا در تیم ملی معتقد است:

«دوستان در فدراسیون کشتی فرایندی که خودشان کلنگ آن را زدند (انتخابی)، قبول ندارند و به آن پایبند نیستند و حالا هم شاهدیم تنها در مورد کشتی فرنگی اجرا می‌شود. خادم به‌عنوان کسی که خودش مبدع این قانون بوده است به قانون خودش عمل نمی‌کند.»محمد بنا که با بازگشت خود به تیم ملی نفراتی چون حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، سعید عبدولی و... را برای حضور دوباره در اردو سر شوق آورده بود، حالا معلوم نیست با رفتن بنا چه تصمیمی برای ورزش قهرمانی خود بگیرند.

کد خبر 258116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز